Sprawdzone sposoby na walkę z zakwasami

Sprawdzone sposoby na walkę z zakwasami

Lekkoatleci Brak komentarzy do Sprawdzone sposoby na walkę z zakwasami

Z pewnością każdy po solidnym treningu mógł odczuć uczucie bólu. Czym ono właściwie jest? Chodzi tutaj o zakwasy. Podczas wysiłku fizycznego, produkt uboczny zmian metabolicznych, które zachodzą w organizmie to kwas mlekowy. Organizm w sposób prosty potrafi sobie z nim poradzić i po treningu znika on błyskawicznie. Czym tak naprawdę są zakwasy? Mówiąc najprościej to ból, który może się utrzymywać kilka dni po treningu. Następują tutaj mikrouszkodzenia włókien mięśniowych. Napięcie, które powstało w czasie treningu we włóknach mięśniowych może prowadzić do niezbyt dużych stanów zapalnych, urazów mięśni a to właśnie przez to można spodziewać się bólu. Istnieją jednak sprawdzone sposoby, które mogą wspomóc ,,zwalczanie zakwasów”.

To co może poprawić krążenie i złagodzić występujące stany zapalne to na pewno okład z lodu. Oglądając filmy, które związane są ze sportem można zaobserwować to, ze tak właściwie zawodnicy – futboliści, bokserzy etc. wykorzystują lód do tego aby możliwie jak najszybciej złagodzić ból. Mając zakwasy warto się do tego zastosować aby już więcej nie męczyć się z tak dużym bólem.

Następny sposób, który wspomoże walkę z zakwasami to na pewno prysznic odbywający się z ciepłą a także zimną wodą – warto go stosować cały czas na przemian. To właśnie dzięki temu można łagodzić stany zapalne a dodatkowo poprawić krążenie. Co można zyskać dzięki tej metodzie? Z pewnością szybsza regeneracja a to po każdym treningu jest bardzo ważny element.

Sauna i masaże to rozwiązanie o którym nie można zapominać mając zakwasy. Co można dzięki nim uzyskać? Oprócz wiadomego rozluźnienia mięśni można poprawić krążenie, dopływ substancji odżywczych do mięśni a to przez ten proces będzie można w dużym stopniu poprawiać własną regenerację.

Jeśli ktoś nie lubi jedzenia warzyw to mając zakwasy powinien się zdecydować na ich jedzenie. Występująca w nich w witamina C jest elementarna i to właśnie ona wspomoże pozbycie się stanów zapalnych a także tego aby w szybszym tempie powrócić do treningów.

Należy uzupełniać płyny. Mając zakwasy nie można zapominać o prawidłowym nawadnianiu się. Konieczne jest wypijanie przynajmniej 1,5 do 2 litrów wody. To co można dzięki temu uzyskać to z pewnością wyklinowanie szkodliwych toksyn z organizmu.

Jaką nazwę nosi elementarny budulec mięśni? Oczywiście, że jest to białko. Poprzez ,,dostawę” protein we właściwej formie i ilości można zdecydowanie szybciej odbudować wszystkie uszkodzone włókna mięśniowe.

Mając zakwasy nie należy siedzieć bezczynnie w miejscu. Do przyśpieszenia procesu regeneracji należy się zdecydować na to aby wybrać lekki trucht, pływanie w niezbyt szybkim tempie. Nie mając jakiegokolwiek ruchu można wydłużać ból przez znaczną część czasu.

Rozciąganie w walce zakwasami to skuteczny sposób na pozbycie się ich. Warto wykonywać tą czynność przynajmniej kilka razy dziennie. To co można dzięki temu uzyskać to z pewnością ułatwienie dopływu wszystkich substancji odżywczych a to w rezultacie będzie zapewniać szybsze pozbycie się przeszywającego bólu.

Można także zapobiegać występowaniu zakwasom. W jak najlepszy sposób należy to zrobić? Warto się zdecydować na to aby dobierać zestaw ćwiczeń do własnych możliwości. Brak jest dowodów na to, że właśnie przez zakwasy można zbudować większe mięśnie i bardziej je rozwinąć. Nie należy nadwyrężać swojego ciała ponieważ skutki na następny dzień mogą być ,,opłakane” – zamiast przewidywanych rezultatów można się spodziewać bólu jako zakwasy.

Technika ćwiczeń w czasie treningu jest także bardzo ważna. Prawidłowe oddychanie może zmniejszać ryzyko wystąpienia zakwasów. To co nie można robić w czasie sesji ćwiczeń to wstrzymywanie oddechu – takie działanie może się przyczyniać do tego, że utrudniony będzie przepływ tlenu do mięśni.

Pomiędzy przerwami w czasie ćwiczeń konieczne jest to aby unikać bezczynnego siedzenia. Warto przynajmniej wykonać jakiś stretching. Rozciąganie pomiędzy seriami (chodzi o przerwy) może widocznie zredukować powstawanie zakwasów.


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/npro2/domains/media-europoznan2012.pl/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.

Search

Back to Top